donderdag 29 maart 2012

Henk Neven


Het leek mij passend om te beginnen met een blog over een jonge Nederlandse zanger. Onverwacht was ik in de gelegenheid een liederen recital van de Nederlandse bariton Henk Neven in de Aalmarktzaal van de Stadsgehoorzaal in Leiden bij te wonen. Hier kunt u het volledige programma vinden.

Samen met pianist Hans Eijsackers zong Henk Neven voor de pauze Dichterliebe. De vertolking van Henk Neven laat nog wensen onvervuld en kan nog veel verder groeien maar is niettemin het horen meer dan waard. Dit laatste gold zeker voor het programma na de pauze waar Moessorgski's Liederen en dansen van de dood een prachtige dramatische vertolking kregen. Des te spijtiger was het dat de zaal slecht gevuld was.

Na afloop was er de gelegenheid om CD's te kopen en deze te laten signeren. Ik kocht de CD met liederen van Loewe en Liederkreis van Schumann. Ik kan na herhaald beluisteren niets anders dan de grote lof van Aart van der Wal op opusklassiek.nl delen.

Hier kunt u fragmenten van deze prachtige CD beluisteren. Voor iedere liefhebber van romantische liederen verplichte kost!

Het gaat internationaal voortvarend met Henk Neven getuige het feit dat hij op 4 april in Londen in de prachtige Wigmore hall te beluisteren is met een Schubert recital met pianiste Imogen Cooper. Dichter bij huis is hij in april te horen in het concertgebouw met het Nederlands Kamerorkest met Mozart aria's. (JB)

1 opmerking:

  1. Ik heb de fragmenten beluisterd en bleef daarna met verwondering een paar minuten stil achter mijn computer zitten......
    Wat een stem !
    Ik hoop dat wij deze stem nog vaak mogen horen voordat het buitenland beslag op hem legt.
    Want zo gaat dat meestal in Nederland.
    Mooie Nederlandse stemmen horen we pas vaak in het buitenland...
    Piet Boers

    BeantwoordenVerwijderen